۱۳۸۹ آذر ۲۱, یکشنبه

من يك بي خداي بي دين هستم

من يك بي خداي بي دين هستم كه به هيچ دين و مسلكي كه بخواهد مرا راهنمايي كند و پيشرو من باشد اعتقاد ندارم.گروهي از پيامبران را زاييده ذهن وتخيل بشر و گروهي را عده اي شياد و رند ميپندارم كه از احمقيت مردم سو استفاده كرده اند.
اعتقاد دارم سه دروغ بزرگ تاريخي به بشريت گفته شده : 
اول:دين 
دوم:دين الهي 
سوم:آخرين دين الهي
به وجود طبيعت احترام قائلم.به فلسفه تكامل بشريت اعتقاد دارم.عقل را جزء لايزال هستي ميپندارم.خداي من خودم هستم و تعقل و تفكر من خداوندگار من است.چون هيچگاه پايان پذير نيست.سلمان فارسي را فردي خائن و خلفاي سه گانه را مشتي عرب وحشي و رذل ميدانم.احترامي كه براي يك الاغ بار كش قائلم بيش از احتراميست كه براي آخوند روي منبر قائل هستم.
من فكر ميكنم مي انديشم پس هستم و كسي كه فكر نكند و نيانديشد وجود ندارد حتي اگر باشد و خيلي بزرگ هم باشد.از پاپ هاي مسيحيت و خاخام هاي افراطي  يهود و ملاهاي كثيف اسلام متنفرم چون به بشريت هيچ خدمتي نميكنند.شراب را دوست دارم چون براي سلامتي اندكي نوشيدنش مفيد است و از دود  بيزارم چون هيچ نفعي براي بدن ندارد و اسلام هم نگفته بد است.
دين را مايه ننگ بشريت و انسانها ميدانم چون به تو ميگويد"تو نميفهمي و آنچه من ميگويم درست است"
ديني كه در آن احكام سكس با گاو ماده بيان شده را نه تنها  يگانه راه سعادت بشريت نميدانم كه آن را مايه گمراهي انسانيت ميدانم.ديني پيش بيني سكس با خاله و عمه را هنگام زلزله را ميكند در حد كارتن هاي كودكان خنده آور و تهوع آور ميدانم.
ديني كه جمله «زَوَّجْتُکَ نَفْسی فِی الْمُدَّهِ الْمَعْلوُمَهِ عَلَی المَهْرِ الْمَعْلُومِ»؛ یعنی خود را زن تو نمودم به مهر معین شده در مدت معلوم، و مرد بگوید « قبلت التزویج» یعنی قبول کردم ازدواج را،
را اگر بگويي و بعد سكس كني ملائك و فرشته ها دور سرت ميگردند و روزي تو در درگاه خداوند متعال محفوظ است  و كودكي كه نه ماه بعد به دنيا خواهد آمددر عرش اعلي قرار دارد و تو بهترين كار را انجام داده اي و سنت رسول خدا اجرا نموده اي و خدا خيلي تورا  دوست داردو....ولي اگر آن جمله كذايي را نگويي تو كثافت و هرزه اي و نجس و پارتنر سكس تو نيز فاحشه است و لايق دوزخ و كودكتان نيز حرامزاده وتوبدترين كار را در پيشگاه خدا انجام داده اي تازه اگر زن هم داشته باشي حكمت سنگسار است و مرگ.
آري من اين دين را نميخواهم.يهود را هم نميخواهم كه به من بگويد خوردن گوشت با لبنيات حرام است  ومسيح را هم نميخواهم كه پيغمبرش به تقليد از ميترا  الهه مهر ايرانيان كه 272 سال قبل از ميلاد مسيح 25 دسامبر از مادري باكره درون يك غار به دنيا ميايد,او هم از مادري باكره در 25 دسامبر درون يك غاربه دنيا ميايد.
من ميخواهم خودم باشم انسان باشم كسي مرا امر و نهي نكند.حد من و رفتارم را قانون معين كند.قانوني كه خودم و تمام افراد مانند خودم در وضع آن سهيم بوده باشيم.
من اديسون را ميستايم اما برايم مقدس نخواهد بود برايش احترام قائلم اما پرستشش نخواهم كرد
دوست ندارم كارهايم را با جمله اي عربي كه نميفهمم اش شروع كنم و خدايي را كه نميشناسم اش را به زباني كه نميدانم اش را با اركاني كه نمي پسندم اش را عبادت كنم و دوست ندارم هركاري كه از قدرت من خارج است را با گفتن ان شاء الله و ماشاءالله به گردن موجودي موهوم بياندازم و از سر خود باز كنم.


آري من ميخواهم انساني باشم به نام خودم نه انساني به نام يك دين و مسلك.من ميخواهم انسان باشم

۳۳ نظر:

  1. ببین من به نظرات احترام می ذارم ولی ای کاش می شد کامل تر و جامع تر می نوشتی و شرایطی بوجود می اومد که هر کسی در اجتماع بتونه راجع به این مسایل نظر بده؛ واقعیت رو بگم من خیلی پایبند اخلاق هستم و درگیری های ذهنی بالایی دارم ولی هنوز به جایی نرسیدم که بتونم نظر رو راحت بیان کنم.چون احساس می کنم اگه اشتباه کرده باشم دیگران رو گمراه کردم.

    پاسخحذف
  2. من با نظراتت کاملا موافق هستم. ولی مردم عامی جامعه رو نمیشه با این واقعیات روبرو کرد. به نظر من باید ادیان رو در قالب عقل انسانی که تنهاترین مرجع درستی در دنیا هست، به مردم برگردوند. چون مردم همیشه در کل تاریخ دوست داشتن که حتما ملتزم به یک دین بشن.
    راه درازی در پیشه تا مردم متوجه درستی بشن.

    پاسخحذف
  3. نظر شما کاملا متینه مشکل شما نیستید مشکل اونهائی هستند که در هرجائی از دنیا خودشونو یه جوری سرکار گذاشتند من در آمریکا زندگی می کنم اگر به همکاری نیازدارید با این ایمیل تماس بگیرید babak.1974@gmail.com

    پاسخحذف
  4. عزیزم از این که انقدر اعتماد به نفس داری و عقل ناقص خودت رو خدای خودت میدونی برات متاسفم.قرآن 1400سال پیش گفته زمین گرده اونوقت تازه 100سال نیست که فهمیدن زمین گرده.خدا رحمت کنه گالیله رو.انرژی تاریک رو دوسال پیش فهمیدن وجود داره درحالی که قرآن 1400سال پیش اینو گفته بود.کار تو مثل اون بابایی میمونه که میخواد از رو یه چاه رد بشه بعد یکی بهش بگه آقا جان رد نشو اون چاهه خطرناکه .تا حالا هرکس از روش رد شده سقوط کرده تو چاه و مرده.بعد یارو میگه:من خوشم نمیاد کسی به من بگه چیکار کنم و چیکار نکنم.بعد میره و تو چاه سقوط میکنه ومیمیره.حکایت شما اون آقایی است که افتاد تو چاه!!یکم بیشتر فکر کن.

    پاسخحذف
  5. اِی خدا ، تُف بر تو و طِفلان تو
    لعنت به ذات بی وجدان تو
    تو که هستی را ز خود صاحبی
    زین ، چرا قانون نگذاشته ای ...
    تا که آدمها چو حیوان ، گَلاویز هَمَند
    ...از سَر سیری و گشنگی ، چو گرگ دَرَنده اند
    لعنت به جهانی که هستی ِ ، توست
    لعنت به اون که آفرید ، خدایی چو تو
    میکند آدم به آدم ، ظلم و جُور
    پس کجایی ، خالق خِنگ و تُپُل
    ما که از بَس ، شُکر کرده ایم تو را
    چوب بَدتر خورده ایم از روزگار
    گَر ، زرنگ و دزد و حرومزاده شَوی
    زندگی عالی است در اَمن و اَمان
    وَر نه صادق و یکرنگ و نیک اندیش شَوی
    چوب مُحکمتر خوری از روزگار
    پَس همان بهتر که خود ، خدای خود شَوم
    تا اَحمقی چون تو ، نگیرد از من حساب

    پاسخحذف
  6. من هم مثل تو از دين به شدت سرخورده ام ولي بهتر است در بيان عقايد مان از حب و بغض ها دور باشيم تا در پيدا كردن حقيقت به اشتباه نيافتيم.

    پاسخحذف
  7. به قول مولوی
    ما ز قران مغز را برداشتیم
    پوست را بهر خران بگذاشتیم
    صورت دین و مذهب همیشه پوست آن بوده...شما اصلا به نا حق از هر دینی متنفر نیستید و کاملا حق دارید
    نگران نباشید
    اسباب شرمندگی این قوم عیان شده

    پاسخحذف
  8. من با خوندن متن خوبی که تهیه کرده بودی خیلی خوشحال شدم چرا که دیدم هستند کسانی اینقدر کامل فکر کنند چرا که افکار من بسیار شبیه به شماست. چرا که اگر خداوند علم و آگاهی که چیزی جز او نیست می خواست پیامبر وکتاب آسمانی برایمان بفرستد دیگر برای چه به ما عقل می داد وسیله ای که با آن توانستیم روی ماه راه برویم یا اتم بشکافییم .

    پاسخحذف
  9. آخر سوادی شما!!! ماشلله به این دانش!!!
    منظورت از احمقیت همون حماقت ه دیگه؟!

    پاسخحذف
  10. در نمایه ی خودت نوشتی به ایرانی بودنت میبالی!
    اگر خودت رو انقدر عقل گرا میدونی این حرف مضحکه
    چرا که این یکنوع نژاد پرستیه

    پاسخحذف
  11. خطاب من به دوستم movi60cent است.نمیدونم چقدر تحصیلات داری، و تا الان چقدر خودت شخصا و بدون مراجعه به هیچ آخوندی راجع به دین تفکر کردی.من مدت مدیدی بروی قرآن و دین تفکر کردم.این مسایلی که گفتید فقط تفسیر نادرست از این آیه هاست که بعد از کشف این پدیده ها آمدن این آیه ها را اینگونه تفسیر کردن وگرنه خود دانشمندان مسلمان هم تا قبل از این اکتشافات از آنها خبر نداشتن.حاضرم راجع به این آیات با شما بحث کنم.دوم اینکه من درباره تاریخچه علم بشری تحقیقات زیادی کردم و به این نتیجه رسیدم که تمام مسایل علمی مطرح شده در قرآن یا در قبل از نوشتن قرآن مطرح بوده یا مربوط به علم آنزمان میباشد و هیچ مطلب علمی را جلوتر از زمان خود مطرح نکرده است.حتی اشتباهات علمی آنزمان هم بدون تصحیح در قرآن انعکاس یافته، مانند چرخش خورشید دور زمین یا مستقل بودن نور ماه از خورشید یا نزدیک بودن ستاره ها به زمین و.... راجع به این مطلب هم حاضرم به شما اینرا اثبات کنم.سپس نتیجه گرفتم که قرآن کاملا زاییده ذهن خود پیامبر میباشد.و از طرف خدا بودن ان غیر قابل اثبات است.ضمنا شما یکبار با دقت قرآن را به فارسی بخوان و سپس شخصا تفکر کن و ببین که واقعا بعضی از جملات آن در شان خدایی که شما آن را کاملترین از نظر علم و اخلاق و معرفت میدانیم، هست؟
    و صدها سوال که روحانیان برای هیچ کدامشان جواب درستی ندارند.مثلا چرا محمد آخرین پیامبر شد و....
    تا همین جا کافی است برای کسی که اهل تفکر باشد و برای مغز خارقالعاده خود ارزش قایل باشد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حکایت قرآن و تفاسیر آن مانند کتاب و پشگویهای نتراداموس می مونه که از پیشگوی های آن هرکشوری وهر کس یک برداشتی میکنه . پس اگر قرآن به پیشگویی است باید که داموس هم پیامبر و کتابش فرستاده خدا باشد

      حذف
  12. درود .
    شما چقدر متحجرانه و خشک فکر می کنید . اصلا گفته هات با هم تناسب نداره و معلومه که تحت تاثیر افکار شخص و یا گروهی قرار گرفتی و بدون تجربه و تعمق حرفهای انها را تکرا می کنید. شما جایی میگی ((احترامي كه براي يك الاغ بار كش قائلم بيش از احتراميست كه براي آخوند روي منبر قائل هستم.)) این حرف شما نشان می دهد که عقده ای هستی چون اگر عقل گرا و یا خرد گرا بودید به این شکل کلی گویی نمی کردید .

    پاسخحذف
  13. از خدا می خوام که شما رو هدایت کنه البته! خیلی صفر و یک فکر نکنی!

    پاسخحذف
  14. من هم بر این باورم که در گفته هاتون از منطق به دورید؛ چرا که منطق، این کلی گویی ها و حتی هتاکی ها رو بر نمی تابه. شاید عده زیادی از ناآگاهی و بی سوادی، در جایگاه عالمان سخنوری کنند، اما قیاس با الاغ بار کش سنجیده نیست. بخش هایی از کلام و قلمتون نشان از تلاشتون برای متفکرانه نویسی داره، اما افسوس که غالبا از این قالب خارج شده و خواننده ی امیدوار از پاراگراف اول رو، لحظه به لحظه نا امید می کنین تا اخساس کنه شما مشخصا فقط ژست دانایی گرفته اید. اشاراتم مشت کوچکی بود از خروار ایرادات متنتون، البته با نگاه نیمه خالی بین! چرا که هر جند با منطق بیانتون هم عقیده نیستم، اما اصل موضوع رو انکار ناپذیر میدونم :)
    در انتها از دوست خوبم movi60cent تشکر ویژه میکنم بحاطر توضیحات فاخر و به خصوص مثال روشنگرانه شون!! که هرآینه هر گونه شبهه ای رو رفع کردن

    پاسخحذف
  15. din va khoda hamash ye dastane baraye adamha ke az yek chizi ghodratmandtar az khodeshon betarsan chonke ensane mojodi tarso hast va dar daraje dovom kheili ba siasat dar ertebat hast baraye inke sare mardomo garm kone ba dastanhayike saro tah nadashte bashe va mardom ro dar halate nadonamkari gharar bede ke sardamdaraye har zamaneyi betonan badesh sare mardomo shire bemalan va betarsonan ke hichvaght mardom be fekre in nabashan ke donbale karhaye palidi ke dolatmardashon ba estefade az vojode an ensanha anjam midan nabashan chon be zarareshan hast
    va inan mitonan ke harvaght har kari har kari ke anjam midan tijihesh konan be esme khoda va din
    ta be hal az khodeton soal kardin ke chera dolatmardane hame keshvarha har tori ke khastan harkari khastand kardan chonke dige harki nadone ona ke midonan ke chizi be esme din vojod nadare pas ba etemade be nafs ham mizanan ham mikoshn
    khodaparastan moghabele cheshme anha mojodhayi zayif hastan va dar eyne hal mojodati khob barayeshan ke ba chanta harfaye kolofte khodayi va dini anhara baraye khod mikharand va maghz shoyi mikonan ke separe balayi baraye khod tolid konand va jane khodeshan ra ba andakhtane jan anha dar khatar az khatar door bedarand
    kolan falsafeye jalebi hast in din ke mishe goft be kashefash ke ensane hooshmandi bode ama na araye hameye salhaye bashariat chon dige dare az kar miofte
    va yeki az dostan ham soale jalebi kar ke chera mohamad akharin payambare?
    javabesh ham in ast ke age mafia harroz reisesh avaz beshe ke karayi nadare va tafakoratesh hey avaz mishe mohamadam baraye an zaman adame bahooshi bode mesle hamin ahmadio khamenei mikhaste baraye hamishe javdan bashe va felan ke 1400 sal ham bode va ama sharab va gooshte khok ra ham haram elam mikone ke dar sahrahaye barahoote bi abo derakhte on zamanaye bedone teknologie betone hame chiz baraye khodesh va khanevadash mohaya bashe va digarano gorosne va teshne negah dare va ba rasmayi mesle ghorboni va nazro az in karhaye tahmili va ama sosialisti mardomo baraye khodesh negah dashte bashe va separi az in behtar nemishe kolan ba adahaye ahmaghe onja va an zaman shatranje khobi bazi karde ke hata barayash keshvargoshayi kardando jno khon dadan
    va ma emroz fekr mikonim ke hame fadayie o bodando barash mimordan na kheir age maham on roza onja bodim baraye goshnegi va teshnegie bachehamoon miraftim be jange kofare donya
    hala injori shode ke hame dastanhayi ke mishnasin boye az khodgozashtegie ali baraye mohamad va doshmanie omaro abo bakro in chiza gerefte
    ki midone ke ki ba ki aval dost bode bad doshman shode ya barax
    faghat midonam ke age mardomane donya va makhsosan iran be jaye dekorasione jesmi az sareshon ham az dakhelesh az maghzesh estefade nakonan hamin akhonda va ahmadi ham va hatman khomeinie palid ham ta 200 300 sale dige mishan hamin mohamado alio aboo bakro in chertopeerta

    پاسخحذف
  16. albate bayad begam ke age dastanhaye janghaye salibi yadeton bashe aval in ooroopayi ha bodan ke be name din zadando koshtando bordand hala taze reside be mosalmona ke in fazo bayad beran ama naghshe gharbe kasiftar az kesafato nabayad penhon gozasht va dige axare maha midonim ke in zendegio bi bando bar ro ki be ma tahmil kard va javabesham england france germany israil usa va ama vatikane binamoos va va ke ma ro dar hachal bezarano sarmaehamono bedozdand va ba payin negah dshtane standarde irani betonan khavarmianaro tarazesh konan va hata jahaye digaro dar donya mage nemibinin ke har sale g20 bayad hamdigaro bebinan ke baraye donya tasmimgiri konan badesham mohre tayide pape bisharaf miad rosh ke dige hale hal beshe
    kholase dostan va hammihanan ta zamani ke ba ham dast be dast az hoghogh va sarmayehaye melimon ba ham pasdari nakonim donya hamni ke hast mimanad va ma ham hamintor ama agar donya bebinad ke irani digar midanad ke oo kist va ba irani che karde nemitavanad va nemikhahad ke joloye irani be istad va emtehanash konad chonke midanad irano ba eftekhar va ghoroor va eghtedar oo ra zamingirash mikonad va be hadafash irane azad miresad va oo ra baraye saliane sal be bardegie khod migirad va oo ke midanad ba irani dar oftadan barayash sangin tamam mishavad hatman ba kenar keshidane khod rah ra baraye azadie iran baz mikonad va be ayandeash ba iran miandishad
    ama age dast dar daste hamdigar nadahim bedan ke sarneveshte hend va srilanke va agar shansi dashte bashim kuba ya tailand bar sareman ayad

    پاسخحذف
  17. دمت گرم. خوشحال می شم میبینم آدمایی هستند که مث من فکر می کنن. ولی توهم خدا و پیغمبر و ماورای طبیعت یه جورایی جزو جدا ناشدنی زندگی اکثر آدماست. اگه بتونیم جلو افراطشو بگیریم هنر کردیم!!! آدمایی مث من و شما کمن و ارزشمند...

    پاسخحذف
  18. اگر روشنفکران ما سال ۵۷ به جای عکس خمینی این جور مسائل را به پدران ما میگفتند وضعیت ما به این شکل فلاکت نمیشود که یه آخوند شپشو بیاد بشه همه کاره ما اگر به جای کتابهای مذهبی‌ کتبهای شادروان کسروی و آخوند زده و ..... میخواندند و از سونامی مذهب و آخوند با آنها هشدار میدانند الان ایرانی با افتخار میگفت من یه ایرانی‌ هستم.

    پاسخحذف
  19. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  20. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  21. زنده باد آزاد فکر کردن، زنده باد انسانیت، زنده باد تفکر و دموکراسی

    پاسخحذف
  22. از اینکه می بینم آدمهایی چنین روشنفکر در بالاترین وجود دارند بسیار خرسندم.آفرین بر شما.
    اما خطاب به دوستان متعصب:من پیشنهاد که کتاب "23 سال" نوشته آقای علی دشتی را از اینترنت دانلود کرده ومطالعه بفرمایید. چنانچه شما آن را به دقت و بدون تعصب بخوانید،حقایقی بسیار جالب بر شما آشکار می شود.همچنین می توانید کتاب "تولدی دیگر " را مطالعه بفرمایید تا دوباره متولد شده و از زندگی لذت ببرید. تا انسان شوید و انسانیت را درک کنید تا در راه انسان کار کنید نه در راه خدا!

    پاسخحذف
  23. سلام . اين پيام را به عنوان يك پيام خصوصي تلقي كنيد لطفا . نمي دانم اين كلمات را جدي نوشته ايد يا كلا يك شوخي است اگر جدي بوده و موضوع برايتان مهم است و دانستن و فكركردن برايتان ارزش دارد مي توانيد به آدرس من مكاتبه كنيد
    zaeri@zaeri.com

    پاسخحذف
  24. نقدی بر مطلب شما در وبلاگم نوشتم:
    http://wp.me/pAhkP-5B

    پاسخحذف
  25. سلام. امیدوارم اونقدر مرد باشی که نظرم رو منتشر کنی و لتونی جواب من رو بدی.

    انسان وقتی یخچال میخرد با خود میگوید که من عقل دارم و نیازی به دفترچه راهنما ندارم؟!
    قطعا اطلاعات ما در حد تخصص ما است.
    دین هم قواعدی دارد که باید انسان بداند.

    همون دینی که از نظر تو دروغه دینی است که اوج و کمال عقلانیته این رو خیلی راحت میشه فهمید.
    قبل از اینکه قانون جاذبه و کروی بودن زمین کشف بشه همین قرآنی که برای هزار 400 سال پیشه این قانون رو گفته بود.
    قبل از اینکه دکتراهای غیر مسلمان کشف کنن که طلا براگلبول های سفید مرد ضرر داره اسلام این رو گفته بود.
    قبل از اینکه دکترهای غیر مسلمان کشق کنن که گوشت خوک برای بدن بسیار ضرر داره اسلام این رو گفته بود.
    و هزاران مورد دیگه ای که اگر یکمی تحقیق کنی متوجه میشی. خیلی هاش هم هنوز عقل بشریت بهش نرسیده و در مرور زمان مثل علومی که کشف شده. حتما کشف میشه.
    در رابطه با ازدواج و خظبه عقد هم باید بگم که اگر کمی اطلاعات داشتید متوجه میشدید که حتی پزشکان لائیک هم این رو گفته اند که وقتی ازدواج طی مراسمی صورت میگیره از لحاظ روحی و روانی بسیار آرامش بخش تر از روابط پنهانی صورت میگیردو به طوری که از لحاظ جنسی هم بسیار بیشتر لذت میبرند.

    یک سر به مراکز روانشناسی معتبر بزن تا این وضوع رو متوجه بشی که اکثر ارتباط های پنهانی زود گذر و پشیمان بار همراه با افسردگی صورت میگیرد و اکثر روابط زناشویی که در چارچوب صورت میگیرد پایدار با لذت و همراه با رضایت است.

    راستی انسان با این همه مدعایی که ازش حرف میزنی هنوز تو خلقت یک مورچه مونده و حتی نتونسته یک مورچه رو شبیه سازی کنه.قطعا خدایی هست که این همه انسان و حیوان رو آفریده.


    تا حالا به نوک انگشتانت نگاه کرده ای؟تا حالا فکر کرده ای که چرا اثر انگشت هیچ انسانی با دیگری مشابه نیست؟ نکند اتفاقی است؟ نه دوست من این ها همه نشانگر نیروی ما فوق تصورت است که تو را به همراه عقلت خلق کرده است.کسی که تمام ممکنات عالم دست اوست.

    راستی تا حالا فکر کرده ای که آیا میتوانی جلوی مرگ خود را بگیری؟ بعد از مرگت چه میشود.


    کمی فکر کن لبه راحتی میتوانی متوجه شوی که گردش ایام و تمام موجودات این جهان دارای نظم و قاعده ای است.

    به این استدلال جواب بده.

    این جهان یک مجموعه منظم است
    (گردش خورشید کره زمین. تبخیر بارش باران و...)

    هر مجموعه منظم احتیاج به یک تنظیم کننده و ناظم دارد.

    این جهان دارای ناظم و تنظیم کننده است.(خدا)


    و غیر ممکن است که این خدا دستور العمل زندگی را برای ما بیان نکرده باشد.انسان وقتی یخچال میخرد با خود میگوید که من عقل دارم و نیازی به دفترچه راهنما ندارم؟!
    قطعا اطلاعات ما در حد تخصص ما است.
    دین هم قواعدی دارد که باید انسان بداند.

    و آن دستور العمل با دین الهی از طریق پیامبران ابلاغ شده است.

    پاسخحذف
  26. میخواهید انسان باشید و بس؟؟؟؟
    چه ساده؟؟؟
    آیا واقعا به این سادگیست؟؟؟
    اگر واقعا اینطور است راهی پیشنهاد بدهید.
    راهی به غیر از دین.
    راهی به غیر از ادیانی که در طول تاریخ جوامع وحشی را از خوردن گوشت همدیگر، کشتن یا زنده به گور کردن فرزندانشان و... باز داشته و خردمندان آن را هدایت کرده...
    راهی به غیر از ادیانی که مسخره و دروغشان خواندی...
    مثل یک غار نشین نباش که بگوید من این معادلات و دستگاههای پیچیده ناسا را قبول ندارم و فقط میخواهم بسیار ساده به مریخ بروم.
    از من به تو نصیحت:
    اگر فهم نداری خود را به این دین واگذار کن و زیاد به آن مغز روی عکس خودت فشار نیاور
    اگر داری کمی بدون قصد وغرض و با احتمال اینکه امکان دارد اینها که گفتی زاییده فهم غلط تو از دین باشد(که قطعا همین است و یک به یک توضیح دارد) فکر کن.
    انشاالله
    انشاالله
    انشاالله
    انشاالله
    .
    .
    .
    به نتیجه میرسی
    انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله
    mohammadhadi.heydari@gmail.com

    پاسخحذف
  27. اگر انسان با یخچال مقایسه میکنی واقعا احسن به این هوش و درایتت.اگه اسلام و اماما شدن دفترچه راهنمای کل انسانا واقعا متاسفم هم برای تو هم به خیلیا که مثل تو فکر میکنن

    پاسخحذف
  28. چیزی ک من میدونم اینه که امثال شما هرجا باهاشون بحث میکنی فقط میخوان بگن ما میفهمیم بقیه خرن نمیفهمن باشه شما فهمیده ما خر نفهم .. میخوام ببینم تو آرامش بیشتری داری یا من با اون راه زیبایی ک در پیش گرفتی! ... هزاران استدلال برای امثال شماها گفتم ولی متاسفانه خواب نیستید خودتونو به خواب زدید .. نمیخواید بفهمید ... اگه راه خودتو میخوای پیش بگیری اگه میخوای خودتو بپرستی برا خودت زندگی کنی پس غلط میکنی به اعتقادات ادیان دیگه توهین میکنی همین افکار فراماسون شما یا هر کوفتی ک هست رو همین یهودیا ایجاد کردن همین صهیونیستیا اونوقتی ک گفتی من دودی نیستم دود در اسلام بد نیست خندم گرفت باید بری متنتو اصلاح کنی تو که خودت خدای خودتی و بی دینی بعد اونقت چیکارداری چی تو اسلام بده یا خوبه؟ ... اگه مردی پیاممو بذار ... وگرن همون که خودت بقیه رو فرض میکنی هستی و ترسو و بزدلی .. شماها انسان های عقده ای هستید که از همه جا رونده و مونده شدید و دنبال وحشی کاری و هوسرانی و آزادی مطلقید .. دنبال آدم خواری و هزار مناسک ابتذال ک همش نشون دهنده عقده روحیتونه... مشخصه آرامش ندارین.. حتی شیطان پرستان هم برا ازدواجشون مناسکی دارن بعد افکار شما ک از تو همین شیطان پرستی درومده میگه ازدواج فلان ‌.. خنده داره .. هم میگین هیچکسیو نمیپرستیم هم نمادی از خودتون ندارید و از نمادهای شیطان استفاده میکنید 😂 خودتون نمیدونید چند چندید ... خودتو بپرست از نماد خودت استفاده کن .. نه نماد شیطان .. آدمی مثل مرلین منسون رو الگو قرار میدید اونم یه آدم با عقده روحیه ک همه میدونن تو زندگیش چی بهش گذشته .. همتون روانی هستین وگرن اگه دنبال این بودین که واسه خودتون کسی باشین انقد از قوانین عجیب غریبی ک صهیونیست ها به خوردتون دادن پیروی نمیکردین بلکه فقط بی دین بودید و بدون ضرر .. عیب نداره خدارو باور نداشته باشید حداقل وحشی کاری نکنید اگه دنبال انسانیتی انسان باش به اون عقل ناقصت یاد بده افکارشو پیش خودش نگه داره و به اعتقادات دیگران توهین نکنه ... شماها همتون نه با کشیش و کلیسا فقط با اسلام مشکل دارینفقط با شیخ جماعت فقط با عبا و عمامه مشکل دارین ...کاش اسلام واقعی رو بهتون نشون میدادن که الان به این روز نیفتین خدارو هم فراموش کنین .. اگه تونستی جلوی مرگ خودتو بگیری اونوقت میفهمم ک خدایی نیست ... با همون عقلت جلو مرگتو بگیر وقتی عزراییل عزیز داره جون کثیفتو میگیره ... انقدر ضعیفی که اگه خدا تورو بندازه تو خونه شل و پل و فلجت کنه نمیتونی دماغتو بکشی بالا ... اونوقت میکی خدا نیست .. منتظر عواقب اعتقادات اشتباه و پوچت باش

    پاسخحذف
  29. بقول خودت همینکه فقط انسان باشی برات بسه انسان باش کارهای حیوان صفتهارو نکن بی دینیت بخودت ربط داره ولی توهین به ادیان رو حق نداری ... بعدشم با این حرفهای تو از اعتقادات من چیزی کم نمیشه از خدا و ایمه و کتاب های آسمانی چیزی کم نمیشه ولی ممکنه افرادی رو منحرف کنی یا کار اشتباهی رو ترویج کنی که نه تنها گناه خودتو بلکه گناه دیگران رو هم باید بدوش بکشی از ما گفتن بود ... فقط دلم میخواد لحظه جون دادن آدمایی مثل شما منم باشم ببینم چه حالی دارین خدا عاقبتتونو بخیر کنه

    پاسخحذف